استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای تحقق برنامه هفتم توسعه

۱۶ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۸:۱۶ کد : ۷۴۳۳۵ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۴۷
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی، یکی از موضوعات بسیار مهم در برنامه هفتم توسعه کشور را استفاده از ظرفیت‌های این نهاد و سایر نهادهای مشابهه برای تحقق برنامه مذکور دانست.
استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی برای تحقق برنامه هفتم توسعه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه تنوع و گستردگی خدمات و فعالیت‌های جهاددانشگاهی را چگونه ارزیابی می‌کنید و چه برنامه‌ای برای استفاده مناسب از این دستاوردها در سطح ملی و منطقه‌ای دارید، گفت: جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس به عنوان نهادی برخاسته از بطن انقلاب اسلامی، در راستای اهداف بلند نظام منشا خدمات بسیاری در عرصه‌های مختلف فرهنگی اقتصادی و اجتماعی و... شده است.

وی افزود: با توجه به برنامه هفتم توسعه کشور، یکی از موضوعات بسیار مهم استفاده از ظرفیتهای این نهاد و سایر نهادهای مشابه برای تحقق این برنامه است که در راس آن یک نهاد علمی و کاملا تخصصی همچون جهاد دانشگاهی است و مجلس و دولت به خوبی به این موضوع توجه کرده و در تصویب لایحه روح حاکم بر آن استفاده از این ظرفیت‌های علمی و کارشناسی است.

عزیزی در پاسخ به اینکه نحوه ارتباط و تعامل دستگاه‌های استانی و کشوری با جهاددانشگاهی چگونه است و پیشنهاد شما برای تقویت این تعاملات و هم افزایی ظرفیت‌ها چیست، گفت: امروز به مدد تلاش‌های بسیار خوب برادران و خواهران ما در جهاد دانشگاهی، ارتباط بسیار خوبی با سایر سازمان‌ها شکل گرفته و بسیاری از نهادها خواستار تعامل هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی به ویژه در عرصه‌های پژوهشی هستند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد مشخص بنده افزایش ارتباطات و اطلاع‌رسانی‌ها در خصوص ظرفیت‌ها و خدمات این نهاد به سایرین است چراکه هنوز خیلی‌ها از این ظرفیت‌های عالی آگاهی کافی ندارند. به ویژه اینکه امروز کشور در مرحله یک جهش علمی گسترده قرار گرفته و سایر سازمان‌ها به ظرفیت‌های جهاد نیازمند هستند.

جهاددانشگاهی خالق کارهای بزرگ در کشور است

وی در پاسخ به اینکه چگونه می‌توان از ظرفیت‌های این نهاد در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» و اهداف کلان جمهوری اسلامی ایران بهره گرفت، گفت: دقیقا نقطه ثقل فعالیت‌های جهاد دانشگاهی همین‌جاست. یک نهاد با تکیه بر توان داخلی و محققین و نخبگان خود وارد عرصه خدمت شده و خالق کارهای بزرگ در کشور است. قطعا جهش تولید با وجود انسان‌های اندیشمند و فرهیخته در این نهاد دو چندان خواهد شد. ضمن اینکه در جهاد دانشگاهی اساس کارها با تکیه بر مردم و توان داخلی تعریف شده است.

عزیزی همچنین در پاسخ به اینکه جهاددانشگاهی با ایمان، امید و اعتماد به جوانان چه الگوسازی‌های موثری می‌تواند در پیشرفت دانش‌بنیان کشور داشته باشد و راهکار تقویت فعالیت‌های امیدآفرین این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی در دولت آتی چیست، افزود: همین که جمعی از نخبگان و پژوهشگران برجسته کشور خالق حرکت‌های بزرگ و بی نیاز کردن کشور از بیگانه شده‌اند، بهترین الگوسازی برای سایرین در همه عرصه است که جهاد دانشگاهی در این عرصه پیشگام بوده است.

جهاددانشگاهی خالق کارهای مبتکرانه باشد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: در دولت آینده نیز این نهاد ارزشمند می‌تواند به همین حرکت امیدآفرین و محرک ادامه داده و خالق کارهای ارزشمند و مبتکرانه برای پیشبرد امور کشور باشد. در این راستا لازم است تا از کارهای کلیشهای و تکراری دوری جست و به قول معروف طرحی نو در انداخت.

وی همچنین در پاسخ به اینکه در آستانه اسقرار دولت جدید، عملکرد جهاددانشگاهی را به عنوان نهاد معین دولت‌های مستقر، در تقویت روحیه خودباوری و کادرسازی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت:‌ بسیار عالی بوده است. جهاد دانشگاهی سعی کرده به دور از سیاستزدگی و سیاسی‌کاری‌های بی مورد، با استفاده از نخبگان و عالمان، مسیر کارشناسی و علمی را مبتنی بر توان داخلی و اعتماد به جوانان همین سرزمین دنبال کند که در نوع خود بی بدیل و ارزشمند بوده است.

عزیزی تأکید کرد: جوانان تربیت شده در این نهاد امروز هر کدام یکی از مدیران موفق در نظام اسلامی بوده‌اند چراکه الفبای خدمت مبتنی بر خودباوری و روحیه انقلابی را به خوبی در این نهاد فرا گرفته‌اند و این یک الگوی موفق برای سایرین است.

انتهای پیام


( ۲ )

نظر شما :