جهاد دانشگاهی در خدمت صادقانه همواره پیشرو بوده است

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۳۰ کد : ۷۴۲۰۷ پژوهش و فناوری تاپ خبر
تعداد بازدید:۴۳
پژوهشگر گروه ژنتیک انسانی جهاد دانشگاهی فارس بیان کرد: این نهاد جهادی در طی ۴۴ سال خدمت خالصانه به هم‌میهنان در عرصه تحقیقات، نوآوری و در زمینه علوم پزشکی همواره پیشرو بوده است.
جهاد دانشگاهی در خدمت صادقانه همواره پیشرو بوده است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، علی زارعی، پژوهشگر گروه ژنتیک انسانی جهاد دانشگاهی فارس با اشاره به فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی، بیان کرد: جهاد دانشگاهی یک نهاد علمی _ تحقیقاتی و محصول انقلاب اسلامی است. این نهاد جهادی در طی ۴۴ سال خدمت خالصانه به هم‌میهنان در عرصه تحقیقات، نوآوری و در زمینه علوم پزشکی همواره پیشرو بوده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی با ارائه ظرفیت‌های بالای خود در عرصه تشخیص، پیشگیری و مدیریت بیماری‌هایی از جمله سرطان، قلبی _ عروقی و عفونی گام‌های بزرگی را در جهت ارتقای سلامت برداشته است

زارعی با تصریح اینکه اهمیت مدیریت درمان بیماری‌ها از طریق روش‌های نوین ژنتیک مولکولی برای پیش آگهی، تشخیص و پیشگیری بیماران مبتلا به سرطان تدوین و تنظیم شده است، گفت: طرح‌هایی با عناوین باارزش و کاربردی در حوزه سرطان در برنامه کاری این نهاد انقلابی قرار دارد، به صورتی که اعضاء گروه راهنمایی و مشاوره دانشجویان دوره دکتری و کارشناسی ارشد در زمینه سرطان و بیماری‌های عفونی را نیز انجام می‌دهند و مقالاتی بسیار ارزشمند در ژورنال‌های ISI منتشر کرده‌اند.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی است و همواره گسترش تحقیقات کاربردی و شکوفایی روحیه ما می‌توانیم و نیل به خوداتکایی و بهره‌مندی هم‌وطنان از محصولات حاصل از این تحقیقات را به عنوان هدف اصلی خود قرار داده است.

این پژوهشگر گروه ژنتیک انسانی جهاد دانشگاهی فارس اظهار کرد: امکانات پیشرفته‌ای در زمینه ژنتیک مولکولی و پزشکی وجود دارد که شامل تجهیزات پیشرفته آزمایشگاه ژنتیک مولکولی و سیتوژنتیک است و همچنین وجود اعضاء متخصص و فوق‌تخصص در زمینه ژنتیک خصوصاً ژنتیک سرطان و بیماری‌های عفونی پتانسیل بالایی در جهت جهش تولید کیت‌های ارزشمند تشخیصی بوم‌سازی شده مطابق با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی با پشتیبانی و جذب مشارکت مردمی دارد.

زارعی در پایان با بیان اینکه جهاد دانشگاهی یک نهاد عمومی و غیردولتی است، گفت: این نهاد قابلیت پذیرایی از ظرفیت‌های مردمی به‌خصوص جوانان با انگیزه انقلابی و با روحیه‌ای جهادی را راحت‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام


نظر شما :