استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در ستاد نماز جمعه شیراز

۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۹:۴۹ کد : ۷۴۱۷۹ فرهنگی تاپ خبر
تعداد بازدید:۳۶
رئیس ستاد نماز جمعه شیراز از استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در هیئت اندیشه‌ورز این ستاد خبر داد.
استفاده از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در ستاد نماز جمعه شیراز

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، در آستانه فرا رسیدن چهل و چهارمین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی، رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با رئیس جهاددانشگاهی واحد فارس دیدار کرد.

حمیدرضا گرامی، رئیس ستاد نماز جمعه شیراز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اظهار کرد: در رابطه با ظرفیت‌های جهاددانشگاهی و فعالیت‌های آن باید منطق، استدلال و  انصاف داشته باشیم.

وی افزود: با توجه به اینکه جهاددانشگاهی ذیل شورای عالی انقلاب فرهنگی تعریف شده است، شرایط خاص‌تری دارد اما در حوزه عمل چقدر ظرفیت‌های این نهاد معرفی شده و ساز و برگ استفاده از آن‌ها تعریف شده است.

گرامی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های ستاد نماز جمعه شیراز اظهار کرد: آیت‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز توانسته‌اند، ظرفیت‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی ستاد نماز جمعه را به خوبی مدیریت کنند.

وی، نماز جمعه را بزرگترین قرارگاه فرهنگی سیاسی و اجتماعی دانست و افزود: اگر سازمان‌های دیگر به صورت مقطعی فعالیت می‌کنند، نماز جمعه در طول سال فعالیت دارد.

رئیس ستاد نماز جمعه شیراز با بیان اینکه کمیت و کیفیت جمعیت مخاطب نماز جمعه باید متناسب با جمعیت شهر باشد، گفت: در همین راستا هیئت اندیشه‌ورزی راه‌اندازی کرده‌ایم تا به آسیب‌شناسی این موارد بپردازد و حتماً از ظرفیت جهاددانشگاهی به عنوان مجموعه‌ای که نگاه انقلابی و تمدنی دارد، در این هیئت استفاده خواهیم کرد.

امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس هم در این دیدار گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای انقلابی است که با انقلاب فرهنگی در دانشگاه‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه امروز جهاددانشگاهی را با مجموعه رویان و سلول‌های بنیادین و نانوتکنولوژی می‌شناسند، افزود: در حوزه فنی و مهندسی هم پیشرفت‌های زیادی در بخش‌های مختلفی مثل متروژ، مته‌های حفاری و ... داشته‌ایم.

استقلال همچنین برخی از ظرفیت‌ها و فعالیت‌های فرهنگی جهاددانشگاهی فارس را برشمرد و افزود: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا، برپایی مسابقات ملی مناظره دانشجویی، همکاری با شهرداری در بحث محرومیت‌زدایی و... از جمله این ظرفیت‌ها هستند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه رویکرد این نهاد وفاداری به آرمان‌های امام و انقلاب است، برای همکاری با ستاد نماز جمعه شیراز اعلام آمادگی کرد و گفت: این همکاری را در بحث نشر معارف هم از طریق رسانه‌های جهاددانشگاهی و هم معاونت فرهنگی و سازمان دانشجویان دنبال خواهیم کرد.

انتهای پیام


نظر شما :