جهاددانشگاهی، یک ظرفیت امیدبخش است

۱۳ مرداد ۱۴۰۳ | ۰۷:۳۱ کد : ۷۴۰۸۷ پژوهش و فناوری تاپ خبر
تعداد بازدید:۴۶
عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس، ضمن برشمردن ظرفیت‌های علمی و پژوهشی این نهاد، آن را یک ظرفیت امیدبخش در جامعه توصیف کرد.
جهاددانشگاهی، یک ظرفیت امیدبخش است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، صدیقه البرزی، عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالگرد جهاددانشگاهی،‌ این نهاد را یک ظرفیت امیدبخش دانست و گفت: جهاد دانشگاهی در حیات 44 ساله خود، همواره درصدد بوده است تا با تکیه بر دانش و توانمندی‌های نیروی جوان و مبتنی بر یک رویکرد جهادی و تلاشگر در مسیر توسعه و پیشرفت جامعه گام بردارد و در این راه، افتخارات بسیاری کسب کرده است که بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: در همین راستا ضروری است جهاد دانشگاهی را نهادی با مبانی اصیل ایمان و همت بلند بدانیم که در حاضر، به عنوان یک ظرفیت بزرگ و امیدبخش، جامعه را از دستاوردهای پزشکی، مهندسی و فناورانه، کشاورزی در وجوه آموزشی، فرهنگی و پژوهشی، بهره­مند ساخته است.

البرزی تصریح کرد: رویکرد علمی، توجه به جایگاه پژوهش و منتفع ساختن جامعه از دستاوردهای تحقیقاتی، همواره یکی از اهداف اصیل و کلیدی جهاد دانشگاهی بوده و در همین راستا گسترش و توسعه پژوهشکده‌ها و نیز نقش آن‌ها در شناسایی نیازهای کشور و بهره‌مندی جامعه از این دستاوردها با جدیت تمام، مورد توجه جهاد دانشگاهی بوده است.

عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی فارس بیان کرد: به موازات مطالعات پژوهشی در زمینه‌های مختلف، پژوهش در حوزه علوم انسانی نیز مورد توجه و اهتمام این نهاد قرار داشته و در این زمینه بررسی مسائل اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، گردشگری، علوم شناختی و رفتاری، مطالعات شهری، مدیریت دانش و ... از اولویت‌های مهم حوزه علوم انسانی است.

وی تأکید کرد: بدون شک شناسایی مسائل و چالش‌های اجتماعی، برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های اثربخش و متناسب با آن و رفع نیازهای جامعه بدون اتکا بر پژوهش و دستاوردهای تحقیقاتی و بهره‌مندی از نیروی پژوهشگر، متخصص و علمی محقق نخواهد شد.

انتهای پیام


نظر شما :