ملت ایران در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارد

۲۵ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۰ کد : ۶۱۴۲۵ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۹۸
رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به حضور گسترده اقوام مختلف ایرانی در مراسم تشییع حادثه تروریستی حرم شاهچراغ(ع) گفت: تمام اقوام ایرانی اعم از لر، ترک، کرد، فارس، بلوچ و... ملتی متحد هستند که در دفاع از وطن و ارزش‌های انقلاب با کسی تعارف ندارند.
ملت ایران در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی با کسی تعارف ندارد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، ملت ایران در طول تاریخ مانند سایر ملت‌ها شاهد فراز و نشیب‌های متعددی بوده است اما این ملت به دلیل پایبندی به اعتقادات پاکشان به حضرت باریتعالی تاکنون شهدای زیادی را تقدیم راه دفاع از حق و حقیقت کرده است و داغ زیادی دیده است.

همین سال گذشته بود که در جنایت تروریستی داعش در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) 13 آلاله از این وطن در حرم امن الهی، پرپر شدند و هنوز سنگینی آن داغ بر دل این ملت مانده بود که دوباره جنایتی دیگر مشابه همان جنایت در حرم شاهچراغ(ع) رخ داد و دوباره این ملت را داغدار کرد.

گرچه تعداد شهدا و مصدومان این حادثه به دلیل رشادت‌های شیرمردان مدافع امنیت و حرم، کمتر از مرتبه اول بود، اما این چیزی نیست که از اذهان این ملت ایران از یاد برود و داغی بود مضاعف بر داغ قبلی لذا امروز در مراسم تشییع پیکرهای پاک شهدای این حادثه تروریستی باز هم این ملت سرافراز و آزاده سنگ‌تمام گذاشتند.

همه آمده بودند. ترک، لر، کرد و فارس از اقصی نقاط میهن اسلامی‌مان. همان‌ها که هرجا سخن از وطن و اعتقادات به میان می‌آید، با تمام وجود و قوا به میدان می‌آیند امروز هم برای شهدای وطن سنگ تمام گذاشتند. همه سوگوار بودند و بر سر و سینه می‌زدند. فوج عظیم جمعیت داغدار موج می‌زد.

حرم شاهچراغ(ع) نگین درخشان جنوب کشور است که ملجأ و مأمن و پناهگاه عاشقان خاندان عصمت و طهارت از اقصی نقاط نه تنها ایران اسلامی بلکه جهان اسلام است اما ارتکاب چنین جنایت‌های تروریستی نشان داد که مظلومیت خاندان عصمت و طهارت(ع) همچنان در طول تاریخ استمرار دارد تا به قیام جهانی موعود برسد و طبق وعده خداوند عاقبت زمین به صالحان به ارث برسد.

جهادگران جهاددانشگاهی فارس نیز در کنار سایر اقشار مختلف مردم داغدار ایران اسلامی در این مراسم معنوی حضور داشتند تا بار دیگر ثابت کنند بر پای عهد خویش با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا ایستاده‌اند.

دکتر امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس در حاشیه این مراسم ضمن محکوم کردن جنایت‌ تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: تمام اقوام ایرانی متحد هستند و در دفاع از وطن و ارزش‌های انقلاب با کسی تعارف ندارند.

وی با اشاره به حضور گسترده اقشار مختلف مردم در مراسم تشییع شهدای حادثه حرم شاهچراغ(ع) افزود: این حضور گسترده بار دیگر اتحاد ملت ایران را نشان داد و به دشمنان ثابت کرد که هرچقدر تلاش کنند، استواری این ملت کاهش نخواهد یافت.

استقلال بیان کرد: همان‌طور که امام راحل فرمودند بکشید ما را، ما بیدارتر می‌شویم، هیچ‌گاه چنین جنایت‌هایی موجب نخواهد شد تا ملت ایران دست از اعتقادات پاک خویش بردارند و حرم‌های امن الهی را خالی کنند.

مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) از میدان شهدا به سمت حرم مطهر آغاز شد و پیکرهای مطهر این شهدا بر روی دستان مردم متدین و ولایت‌مدار شیراز و ایران اسلامی تشییع شد و سپس پیکرهای مطهر این شهدا به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) انتقال یافت. در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس بر پیکرهای این شهدا نماز اقامه کرد.

در انتهای این مراسم پیکر مطهر شهید غلام‌عباس عباسی، خادم افتخاری حرم مطهر در جوار قبور سایر شهدای حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در آبان 1401 آرام گرفت و پیکر شهید محمد جهانگیری، شهید مدافع امنیت و حرم نیز به زادگاهش در شهرستان مرودشت انتقال یافت.


( ۱ )

نظر شما :