استفاده بهینه‌ای از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در تمام ابعاد شود

۲۶ خرداد ۱۴۰۲ | ۱۵:۵۳ کد : ۵۸۲۳۵ پژوهش و فناوری تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۰۵
رئیس جهاددانشگاهی فارس با بیان اینکه این نهاد با احصای نیازهای علمی جامعه پروژه‌های دانش‌بنیان برای خود تعریف کرده و آن‌ها را به سرانجام می‌رساند، گفت: جهاددانشگاهی دارای ابعاد مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و... است که برای توسعه کشور نیاز است از تمام ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در تمام نقاط کشور استفاده بهینه شود.
استفاده بهینه‌ای از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در تمام ابعاد شود

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 26 خردادماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز گفت: جهاددانشگاهی یکی از نهادهایی است که همواره در بحث توسعه و پیشرفت کشور در مباحث علمی پیشتاز بوده است.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با احصای نیازهای علمی جامعه پروژه‌های دانش‌بنیان برای خود تعریف کرده و آن‌ها را به سرانجام می‌رساند، گفت: این نهاد دارای ابعاد مختلف علمی، پژوهشی، فرهنگی، اجتماعی و... است که برای توسعه کشور نیاز است از تمام ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در تمام نقاط کشور استفاده بهینه شود.

استقلال به فعالیت شرکت بن یاخته‌های رویان ذیل این نهاد اشاره کرد و گفت: امروز بیش از ۱۵ سال است که شرکت بن یاخته‌های رویان کار جمع‌آوری نمونه‌های بندخون ناف را که خدمت ارزشمندی به مردم است، برعهده دارد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس ادامه داد: وقتی نمونه‌ای از خون بندناف یکی از اعضای خانواده ذخیره می‌شود یک اطمینان و آرامش در خانواده ایجاد می‌شود که اگر روزی مشکلی برای یکی از اعضا به بحاظ سلامتی ایجاد شد، این امکان وجود داشته باشد که با تحقیقات انجام شده حوزه ژنتیک و سلول درمانی با فرایندهای بخش سلول درمانی، درمان انجام شود، لذا افتخاری است برای ما که بتوانیم این خدمت را تا دور دست ترین نقاط استان ارائه کنیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: از ابتدای راه‌اندازی بانک بندخون ناف در فارس تا پایان سال گذشته که بیش از ۱۵ می‌گذرد، بیش از ۱۶ هزار نمونه را ذخیره کردیم و امید است امسال نیز نزدیک به ۲۰۰۰ نمونه برسد.

وی بیان کرد: جمع آوری خون بندناف خدمتی‌ است که بسیاری از کشورها از آن محروم هستند اما خوشبختانه این خدمت از همان ابتدا در فارس در دستور کار قرار گرفت و اکنون هم نیاز است رسانه‌ها با توجه به گسترش بیماری‌های سرطانی و اپیدمی، نسبت به ترویج و تبیین جمع‌آوری نمونه‌های خون بندناف نوزادان اقدام کنند.

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی فارس فعالیت دانش بنیان بانک خون بندناف


نظر شما :