رسانه‌ها در مهار تورم فرهنگ‌سازی کنند

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ | ۱۰:۰۲ کد : ۵۵۸۹۸ پژوهش و فناوری تاپ خبر
تعداد بازدید:۱۱۲
رئیس جهاددانشگاهی فارس با اشاره به شعار سال «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: بخشی از تورم، تورم انتظاری است که رسانه‌ها در زمینه فرهنگ‌سازی برای رفع آن می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند.
رسانه‌ها در مهار تورم فرهنگ‌سازی کنند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی فارس، امیرحسین استقلال، رئیس جهاددانشگاهی فارس امروز، 26 فروردین در دیدار با رئیس سازمان بسیج رسانه این استان با اشاره به نامگذاری سال به نام «مهار تورم، رشد تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: ما به عنوان سربازان نظام باید حداکثر تلاش و مساعی خویش را برای تحقق شعار سال به کار گیریم.

وی افزود: تحقق این شعار قطعاً نیاز به اهتمام وزارتخانه‌های تخصصی خود دارد مثل وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و... اما هم در حوزه رسانه می‌توانیم کمک شایانی در این حوزه انجام دهیم.

استقلال با بیان اینکه یکی از دلایل تورم، تورم انتظاری است، گفت: بخشی از این تورمی که وجود دارد تورم روانی و انتظاری است به عنوان مثال در ایام نزدیک به عید نوروز، همه منتظر هستند که قیمت اجناس افزایش یابد. این مسئله شاید سابقه ۷۰ ساله‌ای داشته باشد و این انتظار تبدیل به باورهای رسوب کرده در ذهن ما شده است لذا وظیفه ما به عنوان رسانه فرهنگ‌سازی است برای رفع آن است.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تصریح اینکه حداقل ۱۵ درصد تورم سالانه کشور، تورم انتظاری است یعنی ربطی به ساختار و پشتوانه پول ندارد، گفت: اگر بتوانیم بخش روانی تورم را حذف کنیم، خدمت بزرگی به جامعه کرده‌ایم و به وظیفه خود برای تحقق منویات رهبری عمل کرده‌ایم.

استقلال همچنین در خصوص رشد تولید نیز گفت: در بحث تولید نیز می‌توانیم محرک بخش تولید باشیم. ذهنیتی که دشمنان در طول سالیان ایجاد کردند که کار تولیدی در این کشور جواب نمی‌دهد و حتی چنین ادبیاتی در بخش سرمایه‌گذاری هم شنیده می‌شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تأکید بر اینکه این موارد را می‌توانیم با فرهنگ‌سازی برطرف کنیم، افزود: بحث دیگری که می‌توانیم به عنوان رسانه در بحث تولید کمک کنیم، روشن کردن بخش‌های خاموش تولید است. مشاغل خرد و خانگی و متوسطمان در کشور بسیار ضعیف هستند، در صورتی که در دنیا قریب 40 درصد اقتصاد کشورها در دست مشاغل خرد و کوچک و متوسط است اما این رقم در کشورمان به کمتر از نصف این رقم می‌رسد.

وی بیان کرد: ما مردمی هستیم که خیلی به خلق ثروت توجه نداشتیم و در سال‌های گذشته مردم در اقتصاد نقش پررنگی ندارند و باید روی این بخش کار کنیم زیرا اقتصاد دولتی و نفتی پویا و جوابگو نیست و باید بر روی اقتصاد مردمی کار کنیم.

استقلال با تأکید بر اینکه تورم و نقطه ضعف اقتصاد ما این است که اقتصادمان دولتی و متکی به نفت است، افزود: اگر بتوانیم به عنوان رسانه مردم را تشویق به حضور  در مشاغل کوچک و خانگی کنیم تا ثروت‌آفرین باشند، هم زندگی مردم بهبود یافته و هم اقتصاد وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

هادی رضایی، مدیر سازمان بسیج رسانه فارس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از نیروهای خبرگزاری ایکنا در ترویج و نشر فرهنگ قرآنی و پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب گفت: نکات بیان شده در بحث شعار سال کاملاً کارشناسی شده و قابل تأمین بود و نیاز است که این مسئله در هیئت اندیشه‌ورز بسیج رسانه استان پرداخته شود تا رسانه بتواند نقش خود را در رشد تولید و مهار تورم ایفا کند.

وی با بیان اینکه قطعاً تحقق شعار سال نیاز به هم‌فکری، هم‌‌اندیشی و هم‌افزایی رسانه‌ها دارد تا بتوانیم با یک راهبرد مسیر خودمان را در جهت اعتلای نظام و انقلاب مشخص کنیم، گفت: شرایطی که امروز مردم در نظام جمهوری اسلامی در آن قرار گرفته‌اند، شرایط حساسی است که می‌طلبد رسانه‌ها هم به این عرصه ورود جدی داشته باشند.

رضایی با اشاره به ظرفیت‌های جهاددانشگاهی در ابعاد مختلف گفت:‌ از این نهاد انقلابی انتظار جهاد علمی و ارائه راهکارهای برون‌رفت از بحران‌ها است و باید تلاش کنیم که دشمن نتواند از مشکلاتی که در جامعه امروز وجود دارد، سوءاستفاده کرد و بین مردم و حاکمیت فاصله ایجاد کند.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس بیان کرد: از طرفی مسئولان در تمام مسندهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی باید شرایط را درک کرده و در راستای منویات رهبری در مهار تورم و چاله‌های فرهنگی تلاش کنند و اگر به صورت همسو و متوازن این مسائل حل نشود، قطعاً شاهد کاهش اعتماد مردم به نظام خواهیم بود.

وی با بیان اینکه امروز دشمن به نام تحول به دنبال سرنگونی نظام جمهوری اسلامی است، گفت:‌ رهبر معظم انقلاب هم بر تحول تأکید دارند اما تحول واقعی نیاز به شناخت ضعف‌ها دارد و باید برای این مسئله آسیب‌شناسی تخصصی انجام دهیم.

رضایی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص اینکه فارس در قله است، گفت: در قله بودن فارس ناشی از منابع و نیروهای انسانی نخبه‌ای است که در دانشگاه‌ها و مراکز تخصصی ایفای نقش می‌کنند که نیاز به معرفی دارند و کار جهاد دانشگاهی در راه‌اندازی خبرگزاری‌های تخصصی نظیر سینا اتفاق مبارکی است که می‌تواند در بحث معرفی نیروهای نخبه و توانمندی‌های علمی نقش مهمی ایفا کند.

کلیدواژه‌ها: جهاددانشگاهی فارس بسیج رسانه


نظر شما :