رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس:

نیروی هوایی ارتش مایه افتخار جمهوری اسلامی است

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۶ کد : ۲۹۰۳۳ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۳۹۲
در دیدار فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز با رئیس جهاد دانشگاهی فارس در خصوص مباحث آموزشی و راه کارهای همکاری متقابل در حوزه های آموزشی، پژوهشی و درمانی بحث و تبادل نظر گردید.
نیروی هوایی ارتش مایه افتخار جمهوری اسلامی است

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان فارس، صبح امروز چهارشنبه 20 اسفندماه، امیرسرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری، فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز در دیداری صمیمی با مظاهر بابایی رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس در خصوص همکاری متقابل آموزشی، فرهنگی و درمانی بحث و گفتگو کرد.

امیرسرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری در این دیدار ضمن تشکر از خدمات جهاد دانشگاهی گفت: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با تکیه بر توان و دانش نیروهای متخصص و زبده خود توانست بدون کمک و دخالت بیگانگان در تمامی مأموریت ها و وظایف محوله از کیان این مرز و بوم حفاظت و حراست نماید.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران شیراز اظهار داشت: تا قبل از انقلاب با توجه به حضور نیروهای نظامی مستشار بیگانه در کشور تمامی امور مربوط به تعمیر و نگهداری هواپیماها توسط این نیروها انجام می شد که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در راستای رفع تحریم های ظالمانه بیگانگان مخصوصا امریکای جنایتکار، با همت متخصصین و کارشناسان زبده و متدین پایگاه هوایی شهید دوران تمامی این امور از جمله تعمیر و نگهداری تمامی هواپیماهای جنگی، سیستم های ناوبری و اورهال آن ها با اقتدار و بدون کمک بیگانگان در همین پایگاه انجام می گردد.

امیر سرتیپ دوم خلبان جعفری اظهار داشت: در نیروی هوایی علاوه بر مسایل نظامی و عقیدتی برای اولین بار جهاد خودکفایی تبدیل به سازمان تحقیقات و جهاد تبدیل شد که حاصل آن تولید و تعمیر قطعات مختلف هواپیمای جنگنده و اورهال تعداد زیادی از جنگنده ها و همچنین خودکفایی و ساخت جنگنده صاعقه که یکی از پیشرفته ترین هواپیماهای جنگنده می باشد، در همین راستا است.

وی افزود: پایگاه هوایی شهید دوران با دارا بودن چندصد هکتار زمین کشاورزی در این زمینه نیز به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است و آماده هرگونه همکاری در این خصوص با جهاد دانشگاهی فارس است.

فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران افزود: با توجه به وجود بیمارستان شهید دوران، مرکز فنی قائم و مرکز تحقیقات جهاد که از مراکز بنام و با پتانسیل بالای نیروی هوایی به شمار می رود و همچنین قرارگیری پایگاه در شهر شیراز که قطب علمی و صنعتی جنوب کشور است، می تواند فصل جدیدی از همکاری های مشترک با جهاد دانشگاهی در این زمینه ها باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در این دیدار ضمن معرفی خدمات و دستاوردهای علمی، آموزشی، پژوهشی این نهاد مقدس گفت: جهاد دانشگاهی نهادی برگرفته از اندیشه ناب امام راحل(ره) است که در تمامی زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی با تکیه بر توان متخصصان داخلی توانسته به پیشرفت های قابل توجهی دست پیدا کند.

مظاهر بابایی اضافه کرد: نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از افتخارات نظام و انقلاب به شمار می رود و مایه افتخار است که جهاد دانشگاهی فارس در زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی با این نیرو همکاری و تعامل داشته باشد.

وی همچنین گفت: جهاد دانشگاهی کشور با تکیه بر توان متخصصان داخلی توانسته است به دستاوردهای قابل توجهی در حوزه‌های مختلف دست یابد که از آن جمله می توان در حوزه فرهنگی خبرگزاری های ایسنا، ایکنا و سیناپرس و همچنین مرکز افکارسنجی دانشجویان، در حوزه پژوهشی به ذخیره سلول‌های بنیادین خون بندناف، اصلاح نژاد دام سنگین، راه اندازی پارک علوم و فناوری های نرم و صنایع فرهنگی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، پژوهشکده ترمیم زخم و بافت (یارا)، پژوهشکده سرطان معتمد و ده‌ها پژوهشکده و پژوهشگاه، دست پیدا کند.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس در خصوص فعالیت‌ها و خدمات قابل ارایه این نهاد به پایگاه هوایی شهید دوران گفت: ارتقای سطح مهارتی در راستای اشتغالزایی، توسعه و ترویج آموزش‌های قرآنی؛ آموزش مهارت‌های زندگی، ارایه خدمات تخصصی مشاوره‌ای و استفاده از درمانگاه تخصصی از جمله فعالیت‌هایی می‌باشد که پرسنل نیروی هوایی و خانواده و سربازان می‌‌توانند از آن بهره‌مند گردند.

وی با بیان این که نهاد جهاد دانشگاهی مجموعه ای با نگرش فراجناحی است، رویکرد این نهاد را کاملا علمی و فرهنگی بیان کرد و گفت: افتخار جهاد دانشگاهی این است که بتواند تمامی خدمات قابل ارایه خود را به پایگاه شهید دوران عرضه نماید و همچنین در حوزه سلامت و پزشکی نیز بتواند با نیروی هوایی همکاری متقابلی داشته باشد.

بابایی در پایان اضافه نمود: استفاده از پتانسیل و ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه‌های فنی و مهندسی، کشاورزی و صنایع تبدیلی و اصلاح بذر نیز می‌تواند در نیروی هوایی و در راستای رونق تولید مورد استفاده قرار گیرد.


( ۱ )