برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در جهاددانشگاهی فارس

۱۶ دی ۱۳۹۸ | ۱۰:۲۵ کد : ۱۴۸۹۸ عمومی تاپ خبر
تعداد بازدید:۵۱۳
رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی، با بیان اینکه اخلاص این شهید والا مقام، راز محبوبیتش و رمز هدایت دل‌های مردم به سمت او بود، گفت: بارزترین ویژگی این شهید اخلاصش بود؛ حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه مخلص و فروتن بود.
برگزاری مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قاسم سلیمانی در جهاددانشگاهی فارس

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس، ضمن تسلیت شهادت سپهبد سلیمانی، با بیان اینکه اخلاص این شهید والا مقام، راز محبوبیتش و رمز هدایت دل‌های مردم به سمت او بود، گفت: بارزترین ویژگی این شهید اخلاصش بود؛ حاج قاسم سلیمانی به معنای واقعی کلمه مخلص و فروتن بود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی فارس، سرهنگ پاسدار محمدجواد قناعتی صبح دوشنبه ۱۶ دی در مراسم بزرگداشت شهید سردار حاج قاسم سلیمانی که به میزبانی جهاددانشگاهی فارس برگزار شد، ضمن عرض تسلیت شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی، گفت: هر نظامی به درجه‌اش افتخار می‌کند اما برای سردار سلیمانی درجه افتخار نبود بلکه درجات نظامی مفتخر بودند که بر سینه و شانه و پیش‌وند و پسوند نام او قرار گرفته‌اند.

قناعتی با تاکید براینکه اگر جز شهادت عاقبتی و جز این گونه شهادت، شهادتی نصیب سردار سلیمانی شده بود، باید به حقانت مکتبمان شک می‌کردیم، گفت: حتی اگر خبر می‌دادند که سردار در یک عملیات شهید شده است، این روح حماسی که شهادت مظلومانه او ایجاد کرد، بوجود نمی‌آمد.

او با بیان اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی همواره حول محور ولایت حرکت کرد، گفت: او در زمان حیات محور و منشا وحدت بود و امروز هم با شهادت خود این وحدت را در همه اقشار و اقوام ایران اسلامی تقویت کرده است.

این فرمانده نظامی با بیان اینکه این روزها نه تنها ملت ایران و امت اسلام که همه آزادی خواهان دنیا حتی در قلب آمریکا، هم داغدار شهادت حاج قاسم هستند، اضافه کرد: خداوند حاج قاسم را عزیز کرد؛ او خود را به زمین زد اما خداوند او را از زمین بلند کرد.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس با بیان اینکه حاج قاسم در هر جلسه‌ای حضور می‌یافت از دوربین‌ها و عناوین فراری بود، گفت: بر خلاف تمام قواعد غلط رایج امروز، حاج قاسم قدم بر می‌داشت و هر جا مظلوم می‌دید به سمتش می‌رفت.

قناعتی با بیان اینکه حاج قاسم خیلی گمنامانه و فروتنانه در خط نخست درگیری‌های سوریه و در جمع مدافعان حرم حضور پیدا می‌کرد، عنوان کرد: امروز تنها آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها، انگلیسی‌ها و ایادی انگشت شمار داخلی آنها از واقعه شهادت حاج قاسم خوشحال هستند؛ به جز عده‌ای خودفروخته در کشور، هیچ کس از شهادت قهرمان ملی‌مان خوشحال نیست.

او همچنین با بیان اینکه امروز خانواده مدافع شهدای حرم داغدارتر از همه ما هستند، دو نعمت سلامت و امنیت را نعمت‌هایی دانست که اهمیت آنها در فقدانشان احساس می‌شود و اضافه کرد: اگر گرفتار ناامنی شویم متوجه نعمت امنیت می‌شویم، لذا باید قدردان حافظان امنیت باشیم.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس با اشاره به استقبال و تشییع باشکوه روز گذشته در خوزستان و بعد از آن در مشهد مقدس،اضافه کرد: اگرچه خوزستان سال‌هاست پر از مسائل قومی قبیله‌ای است اما روز گذشته در تشییع حاج قاسم سنگ تمام گذاشتند، چون او قوت قلب مردم خوزستان بود.

قناعتی خاطرنشان کرد: مردم انقلابی ایران امروز در تهران و فردا در کرمان، ارادت خود را نسبت به این شهید بزرگوار و مدافعان حرم نشان می‌دهند.

او با اشاره به خاطراتی از سردارسپهبد شهید قاسم سلیمانی، گفت: بر زبانم جاری نمی‌شود که بگویم شهید سلیمانی چرا که ما با حاج قاسم و سردار سلیمانی مانوس بوده‌ایم، نه شهید سلیمانی؛ اما دشمن بداند که اشتباه بسیار بسیار بدی مرتکب شد و تاوان بسیار بسیار سختی هم در انتظارش خواهد بود.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس با بیان اینکه شهید سردار سلیمانی برای جبهه کفر بسیار خطرناک تر سردار حاج قاسم سلیمانی است، تاکید کرد: اینگونه نیست که قهرمانانمان را به خاک و خون بکشند و ما بایستیم و نظاره کنیم، در آینده‌ای نزدیک چنان درسی به جبهه غربی، عبری، عربی خواهیم داد تا بدانند ملت ایران کیست و اینجا کدامین سرزمین است.

قناعتی با تاکید براینکه ما اهل جنگ نیستیم اما ذلت را هم هرگز نخواهیم پذیرفت، گفت: اجازه نمی‌دهیم هر رذلی به سرزمین و قهرمانانمان نگاه چپ بیندازد، موجی که نه در غرب آسیا که در دنیا ایجاد شده، در آینده نزدیک درس سختی به جبهه غربی، عبری، عربی خواهد داد. اگر ترامپ در سرزمینی زندگی می‌کند که قهرمانش بتمن است، اینجا شیربچه‌های پرورش یافته مکتب امیرالمومنین(ع) هستند، ایران سرزمین پهلوانان و قهرمانان بوده است.

او با اشاره به شیوه شهادت سپهبد شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: دشمن حتی جرات رویارویی مستقیم با سردار شهید سلیمانی را نداشت، حتی جرات اینکه تک تیراندازی را در روز روشن به مقابله با او بفرستد در دشمن نبود، به همین دلیل در تاریکی شب و با استفاده از پهباد و به شیوه‌ای رذیلانه اقدام به ترور این قهرمان ملی کردند.

رئیس کنگره سرداران و ۱۵ هزار شهید فارس افزود: اعلام می‌کنیم به اذن خدا و مدد حضرت زهرا(س) شهادت سردار سلیمانی، پیش مقدمه‌ای برای ظهور است؛ تحولات آینده این ادعای ما را اثبات خواهد کرد؛ انقلاب اسلامی ایران به استناد احادیث و روایات، بین الطلوعین ظهور است.

قناعتی در ادامه تاکید کرد که برای ساختن جامعه، همه افراد باید عزم و اراده داشته باشند و گفت: مشکلات و محدودیت‌ها با همت و اراده همه ما رفع خواهد شد، هر یک از ما باید از خودمان شروع کرده و در انجام وظیفه با دقت و به بهترین شکل ممکن عمل کنیم تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

بنابر این گزارش، در ابتدای این مراسم که به همت جهاددانشگاهی فارس و با هدف گرامیداشت شهادت سپهبد قاسم سلیمانی برگزار شده بود، قرائت زیارت عاشورا انجام گرفت و در ادامه حاضران به نوحه سرایی و عزاداری پرداختند.